CONSILIER – Competențe SOft peNtru Succesul AngajațILor în CarIERă – CODSMIS:303743

Obiectivul general al proiectului / Scopul proiectului


Descriere

SCOP


Proiectul vizeaza furnizarea de programe de formare de actualizare a competentelor specifice ale angajatilor ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente prin actiun relevante pentru piata fortei de munca si care sa faciliteze accesul la un loc de munca sau pastrarea unui loc de munca. Dezvoltarea capitalului uman vizeaza forta de munca, care se cere a fi competenta si suficienta pentru a sustine progresul si transformarile, educatia copiilor si a tinerilor, formarea continua a adultilor, activarea resurselor de munca inactive, dar si populatia in general care sa se bucure de beneficii oferite de noi tehnologii si modalitati de a consuma servicii in forma digitala respectiv cu noi stiluri de viata si de munca. Se impune dezvoltarea orizontala a sistemelor de consiliere a carierei pentru adulti prin identificarea de noi instrumente, utilizarea tehnologiei informatiilor, formarea profesionala si dezvoltarea de standarde de calitate. Procesul de globalizare accentueaza raspandirea tehnologiei si creeaza noi ocupatii care le inlocuiesc pe unele dintre cele existente. Necesitatea formarii este accentuata de deficitul de forta de munca, de resursa de munca imbatranita in contextul tendintelor demografice si de existenta unui procent ridicat de forta de munca slab calificata. Este necesar un sistem de investigare a pietei muncii si anticipare a necesarului de competente care sa furnizeze factorilor interesati informatii actualizate privind nevoile din piata.

OBIECTIV GENERAL

Cresterea flexibilitatii si adaptabilitatii angajatilor, pentru a tine pasul cu schimbarile tehnologice de la locul de munca, ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente, prin furnizarea serviciilor de formarea profesionala pentru 602 persoane, dezvoltarea unor mecanisme de anticipare a schimbarii si a cerintelor de noi competente bazate pe nevoile pietei muncii, precum si prin
promovarea sustinuta a invatarii pe tot parcursul vietii pentru constientizarea importantei participarii in conditii de nediscriminare si egalitate de sanse la formarea profesionala continua, interventie derulata peperioada a 29 luni, in regiunile Sud-Vest Oltenia și Sud Muntenia.

CONTRIBUTIA ADUSA LA OBIECTIVUL PEO ESO4.7. „Promovarea invatarii pe tot parcursul vietii, in special a oportunitatilor flexibile de actualizare a competentelor si de recalificare pentru toti, tinand seama de competentele antreprenoriale si digitale, printr-o mai buna anticipare a schimbarii si a cerintelor de noi competente bazate pe nevoile pietei muncii, precum si prin facilitarea tranzitiilor profesionale si promovarea mobilitatii profesionale.” 1. Promovarea invatarii pe tot parcursul vietii. Interventii din fond: 9.g.1. Incurajarea participarii la ipv prin extinderea/diversificarea oportunitatilor de formare, prin: formarea unei atitudini favorabile ipv prin servicii de consiliere si orientare, inclusiv prin campanii de informare si constientizare. (cuprins in OBIECTIVUL SPECIFIC 1, din Cererea de Finantare). In cadrul proiectului este derulata o campanie de constientizare a importantei procesului de formare profesionala continua care se deruleaza astfel: a. Actiunea Principala – informarea unui public numeros in cadrul Activitatii A1: 4000 angajati si 800 angajatori din toate judetele Regiunii Sud-Vest și 2000 angajati si 400 angajatori din regiunea Sud Muntenia. b. Actiunea Secundara – 8 sesiuni de informare pentru femei – 72 persoane (angajati si angajatori). Are ca scop promovarea egalitatii de sanse si nediscriminarii la locul de munca, promovarea femeilor in functii de conducere, sustinerea femeilor pentru participarea la programe de calificare, specializare, perfectionare (A4.1). c. Actiune Complementara – Campania de consiliere profesionala si orientare in cariera pentru identificarea acelor programe care pot satisface nevoile de dezvoltare profesionala ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente. 2. Oportunitati flexibile de actualizare a competentelor si de recalificare pentru toti, tinand seama de competentele antreprenoriale si digitale. Interventii din fond: 9.g.5. Implementarea programului „Tine pasul” care vizeaza programe de actualizare a competentelor specifice ale angajatilor ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente, insotite de serviciile de consiliere profesionala. Se vor avea in vedere inclusiv programe dedicate pentru managementul organizatiilor.” (cuprins in OBIECTIVUL SPECIFIC 2, din Cererea de Finantare). Derulam programe de formare
profesionala continua pentru 602 angajati (Activi 3): Compartiment management: 56 pers; Angajati in functii de executie: 546 pers. 3. O mai buna anticipare a schimbarii si a cerintelor de noi competente bazate pe nevoile pietei muncii. Interventii din fond: 9.g.1. Incurajarea participarii la IPV prin extinderea/diversificarea oportunitatilor de formare, prin: „sprijinirea parteneriatelor intre furnizori de formare … si reprezentanti ai mediului de afaceri pt dezvoltarea si implementarea unor programe de formare continua care sa raspunda nevoilor de competente identificate la nivelul sectoarelor economice”.
(cuprinsa in OBIECTIVUL SPECIFIC 3, din Cererea de Finantare). In cadrul proiectului derulam o activitate de cercetare (Activitatea 4.2), in conformitate cu SNOFM 2021- 2027, Ob. Specific 3 Modernizarea si consolidarea institutiilor pietei muncii …. ; Directia de actiune 2, Masura – 1) imbunatatirea instrumentelor, proceselor si mecanismelor de monitorizare a informatiilor din piata muncii, de anticipare a nevoii de competente, …, care sa includa previziuni periodice cu privire la dinamica cererii de forta de munca pe
sectoare de activitate….; Sunt derulate 5 workshopuri cu participarea a 60 angajatori din Regiunea Sud-Vest. Scopul este: Imbunatatirea mecanismelor de anticipare a nevoii de competente, care sa includa previziuni periodice cu privire la dinamica cererii de forta de munca pe sectoare de activitate.

REZULTATELE PROIECTULUI CONTRIBUIE LA REALIZAREA OBIECTIVELOR PROGRAMULUI. 1. Interventii din fond: 9.g.1.: „formarea unei atitudini favorabile ipv prin servicii de consiliere si orientare, inclusiv prin
campanii de informare si constientizare.” – Sunt informati in cadrul campaniei de informare si constientizare 6000 angajati si 1200 angajatori (A1.1) – Sunt cuprinsi in servicii de consiliere si orientare 602 angajati (A2.1) 2. Interventii din fond: 9.g.1.: „sprijinirea parteneriatelor intre furnizori de formare din invatamantul secundar si tertiar si reprezentanti ai mediului de afaceri pentru dezvoltarea si implementarea unor programe de formare continua care sa raspunda nevoilor de competente identificate la nivelul sectoarelor economice”. – Sunt Incheiate 36 Parteneriate cu angajatorii (A1.1). Scopul: Participarea angajatorilor la studiile initiate in cadrul proiectului pentru determinarea nevoii de formare profesionala in functie de evolutia cererii de forta de munca calificata; – Sunt Incheiate 3 Parteneriate cu furnizori de formare profesionala. (A1.1). Scopul: Participarea la studiile initiate in cadrul proiectului pentru determinarea nevoii de formare profesionala in functie de evolutia cererii de forta de munca calificata;

Interventii din fond: 9.g.5.: „Implementarea programului „Tine pasul” care vizeaza programe de actualizare a competentelor specifice ale angajatilor ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente, insotite de serviciile de consiliere profesionala.” – In cadrul proiectului derulam programe de formare profesionala pentru 602 angajati (A3.1, A3.2, A3.3): Compartiment management: 56 persoane; Angajati in functii de executie: 546 persoane. VALOARE ADAUGATA –
beneficii pe care GT le primeste exclusiv ca urmare a participarii la activit. proiectului: 1. SERVICII DE CONSILIERE PROFESIONALA SI ORIENTARE IN CARIERA adaptate specificului profesional al fiecarui angajat si furnizate intr-o maniera personalizata pentru 602 angajati. Beneficii: Identificarea oportunitatilor de dezvoltare a carierei prin dobandirea de competente noi. Cresterea stimei de sine, dobandirea sentimentului de siguranta profesionala si financiara, conturarea unui plan in dezvoltarea carierei, fixarea de obiective profesionale. 2. SERVICII DE FORMARE PROFESIONALA pentru 602
angajati, pentru a tine pasul cu schimbarile tehnologice de la locul de munca, ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente. Beneficii: Dobandirea unei calificari pentru 78 angajati; Imbunatatirea nivelului de competente profesionale in domeniul digitalizarii si al locurilor de munca verzi pentru 210 angajati (certificati). Cresterea sigurantei locului de munca, cresterea adaptabilitatii si flexibilitatii la progresul tehnologic. Cresterea nivelului de salarizare; Oportunitati noi de angajare si reconversie profesionala. 3. CREAREA UNUI MECANISM DE ANTICIPARE A NEVOILOR DE
FORMARE PROFESIONALA. Beneficii: construirea unui mecanism de anticipare a competentelor necesare care sa corespunda noilor tehnologii; construirea unor programe de formare profesionala care sa se plieze pe cerintele de calificare impuse de implementarea noilor tehnologii; orientare si reorientare profesionala spre ocupatii care necesita competente noi; formare profesionala in domenii tehnologice care vor fi viabile in viitorul apropiat. 4. PROMOVAREA NEDISCRIMINARII SI EGALITATII DE SANSE.
Beneficii: schimbare de mentalitate privitor la rolul pe care femeile trebuie sa il detina in firme, pozitia pe care acestea trebuie sa o ocupe. Eliminarea discriminarii privind accederea in functii de conducere sau in sustinerea pentru participarea la programe de FPC. REZULTATELE ESTIMATE – EFECT REALIST ASUPRA GT SI ASUPRADOMENIULUI Toate programele de formare profesionala sunt solicitate de angajatori si
sunt conforme cu tehnologiile pe care ascestia le detin. Toti angajatii care participa la activitatile proiectului deruleaza activitati profesionale care necesita competente noi. – 210 pers dobandesc competente in domenii care vizeaza locuri de munca verzi si economia verde – 252 pers dobandesc competente pentru a sustine initiativa locuril de munca digitale. – 78 pers dobandesc o calificare

Obiective specifice ale proiectului


Obiectiv Specific 1: Promovarea sustinuta a invatarii pe tot parcursul vietii, prin derularea unor activitati de constientizare a 6000 angajati si 1200 angajatori din Regiunile Sud-Vest Oltenia și Sud Muntenia, cu privire la importanta participarii angajatilor in conditii de nediscriminare si egalitate de sanse la formarea profesionala continua, interventie materializata pe parcursul a 29 de luni

Obiectiv Specific 2: Sprijinirea angajatilor din Regiunile Sud-Vest și Sud Muntenia, pentru a tine pasul cu schimbarile tehnologice de la locul de munca, ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente, prin furnizarea serviciilor de consiliere in cariera si formare profesionala pentru 602 persoane dintre care 488 persoane vor fi certificate.

Obiectiv Specific 3: Imbunatatirea instrumentelor, proceselor si mecanismelor de monitorizare a informatiilor din piata muncii, de anticipare a nevoii de competente, care sa includa previziuni periodice cu privire la dinamica cererii de forta de munca pe sectoare de activitate, in profil regional in vederea cresterii predictibilitatii alocarilor si realocarilor intra si inter sectoriale ale fortei de munca.

Grup țintă

Descriere
Regiunea Sud-Vest Solicitant. Judetele: Argeș, Prahova, Dâmbovița, Teleorman.

Partenerul 1 judetele:Gorj, Dolj, Mehedinti, Giurgiu.

Partenerul 2 judetele: Olt, Valcea, Ialomița, Călărași.

IDENTIFICARE SI IMPLICARE

1. Sunt realizate 36 parteneriate si 12 protocoale de colaborare care implica angajatorii in facilitarea informarii angajatilor si identificarea pers. eligibile pentru GT. 2. Derulam Campania de constientizare cu
implicarea a 3 promoteri, pentru informarea a 6000 angajati, 1200 angajatori (A1.1), astfel: S – 2000 angajati si 400 angajatori. P1 – 2000 angajati si 400 angajatori, P2 – 2000 angajati si 400 angajatori. 3. Pe parcursul implementarii campaniei vom selecta 602 angajati, pentru a face parte din GT. Acestia vor intra intr-un proces de consiliere profesionala pentru determinarea oportunitatilor de dezvoltare a carierei prin FPC (A1.2). Distributie pe gen: Femei: 301 pers; Barbati: 301 pers. In functie de particularitatile sectoarelor economice sunt acceptate abateri de +/-10%. GT este format din: Persoane cu domiciliul in Regiunile Sud-Vest Oltenia și Sud Muntenia, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani, care dețin calitatea de angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management, ce provin din întreprinderi publice și private si care au un nivel de formare
profesionala corespunzator ISCED-3. Din total GT 56 pers provin din compartimente de management, iar 546 sunt angajati in functii de executie. Din punct de vedere al domeniului de activitate, caruia i se adreseaza programele de formare: 1. Contributia la competente si locuri de munca verzi si la economia verde: 210 angajati 2. Dezvoltarea competentelor si a locurilor de munca digitale: 252 angajati 3. Alte programe: 140 angajati. Din punct de vedere al competentelor furnizate de programul de FPC: 1. Curs
Calificare Nivel 2 autorizate MMSS: 56 persoane – Nivel 3 – 28 persoane 2. Curs Initiere / Specializare/Perfectionare autorizate MMSS: 364 pers 3. Alte cursuri decât cele cu recunoaștere națională: 154 pers Solicitant 1. Responsabil de Mediu – 56 pers Operator introducere validare si prelucrare date (initiere 180 ore) – 112 pers Partener 1 1. Managementul dezvoltării durabile a întreprinderilor-locuri de muncă verzi și economie verde – 84 pers 2. Operator introducere validare si prelucrare date (initiere150 ore) – 140 pers Partener 2 1. Lucrator in comert – 28 pers 2. Cameristă hotel – 28 pers 3. Ospătar (chelner) – 28 pers 4. Manager de Inovare – 56 pers 5. Managementul resurselor umane verzi pentru întreprinderi – 70 pers Participanți care finalizeaza formarea cu certificat – 81% (488 pers). Persoane care dobândesc o calificare la încetarea calității de participant – 16% (78 pers). Din cei 602 angajati, 48 persoane (femei) vor participa la sesiunile de nediscriminare pe piata muncii (A4.1). MENTINEREA GT IN ACTIVITATI. 1. Responsabilitatea inregistrarii si gestionarii GT revine Exp GT-GDPR. 2. Expertul tine evidenta participarii si a progreselor obtinute. 3. Motivatia extrinsec pozitiva: programe de formare profesionala si programe de consiliere furnizate gratuit; subventionarea participarii la curs (5 lei/ora). 4. Motivare extrinsic negativa: eliminarea din GT, pierderea subventiei (5 lei/ora). 5. Comunicare
permanenta cu beneficiarii. 6. Formarea unei retele de sprijin compusa din angajatori – 36 parteneriate. Operator introducere validare si prelucrare date (initiere 180 ore) – 112 pers Partener 1 1. Managementul dezvoltării durabile a întreprinderilor-locuri de muncă verzi și economie verde – 84 pers 2. Operator introducere validare si prelucrare date (initiere 150 ore) – 140 pers Partener 2 1. Lucrator in comert – 28 pers 2. Cameristă hotel – 28 pers 3. Ospătar (chelner) – 28 pers 4. Manager de Inovare – 56 pers 5. Managementul resurselor umane verzi pentru întreprinderi – 70 pers Participanți care finalizeaza
formarea cu certificat – 81% (488 pers). Persoane care dobândesc o calificare la încetarea calității de participant – 16% (78 pers). Din cei 602 angajati, 48 persoane (femei) vor participa la sesiunile de nediscriminare pe piata muncii (A4.1). MENTINEREA GT IN ACTIVITATI. 1. Responsabilitatea inregistrarii si gestionarii GT revine Exp GT-GDPR. 2. Expertul tine evidenta participarii si a progreselor obtinute. 3.
Motivatia extrinsec pozitiva: programe de formare profesionala si programe de consiliere furnizate gratuit; subventionarea participarii la curs (5 lei/ora). 4. Motivare extrinsic negativa: eliminarea din GT, pierderea subventiei (5 lei/ora). 5. Comunicare permanenta cu beneficiarii. 6. Formarea unei retele de sprijin compusa din angajatori –36 parteneriate.

In perioada derularii proiectului se desfasoara urmatoarele cursuri:

  1. CURS CALIFICARE DE OSPATAR – CHELNER – 28 persoane – 720 ore
  2. CURS CALIFICARE CAMERISTA HOTEL – 360 ore – 28 persoane
  3. CURS CALIFICARE LUCRATOR COMERCIAL – 360 ORE – 28 PERSOANE
  4. CURS SPECIALIZARE MANAGER DE INOVARE – 75 ORE – 56 persoane
  5. CURS ABSOLVIRE MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE VERZI PENTRU INTREPRINDERI – 60 ore – 70 persoane

Comments are closed.